این جلمه " کف دستتو بیار جلو فالت رو بگیرم" به گوشتون خورده؟ 

به اینکه چقدر از حرفاش خوشحال یا ناراحت شدین و چقدر باورشون کردین کاری ندارم، اما دیدن آینده و بعضی ویژگی هایی که این آدما واستون تعریف میکنن، ممکنه شما رو کنجکاو کنه که به حرفاش گوش بدین.

تکنیک‌ها و ابزار‌هایی هستن که به کمک اون‌ها میتونین ویژگی‌های واقعی خودتون رو بشناسین. ادامه مطلب رو بخونین.

ممکنه شما در فعالیت‌های روزمره با فرد جدیدی برخورد کنین که از قبل شناختی نسبت به اون نداشتین. در این مواقع معمولا به رفتارهای فرد توجه و در مورد ویژگی‌ها و شخصیت اون قضاوت میکنین. اما ممکنه بعد از مدتی که بیشتر با هم آشنا شدین، متوجه بشین که کاملا با اون شخصیتی که شما فکر میکردین متفاوته. تا حالا به این موضوع فکر کردین که افراد در اولین برخورد‌شون با شما چه ویژگی‌هایی براتون متصور میشن؟

در علم  شخصیت شناسی با فراگرفتن یک سری روش‌ها و تکنیک‌ها، میتونید تا حدودی صفات خودتون و افرادی که برای اولین بار با اونا برخورد میکنین رو حدس بزنین. چندین روش وجود داره، از جمله اینکه حرکات و رفتار فرد رو تحلیل میکنین، که همون زبان بدن هست. یک روش هم  با پرسیدن سوالاتی که برای شخص پاسخ‌های مبهمی داره، یا اون رو در موقعیت تصمیم گیری قرار میده، با توجه به جواب و تصمیمی که میگیره با شخصیتش آشنا میشین. 

روانشناسی شخصیت یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شاخه‌های روانشناسیه. بسیاری از تست‌های روانشناسی با هدف یادگیری افراد از جنبه‌های مختلف شخصیتی‌شون و آگاهی از اختلالاتی که ممکنه در بعضی شخصیت‌ها وجود داشته باشه، تنظیم میشن. افراد با شناختی که نسبت به خودشون بدست میارن در جهت بهبود شخصیت و زندگی‌شون تلاش میکنن، و فالشون میشه همون چیزی که میخواستن. شرکت‌ها و سازمان‌ها هم به نیروی کاری نیاز دارن که از لحاظ شخصیتی متناسب با معیارهای کاری‌شون باشه، و این باعث شده به دنبال آموزش علم شخصیت‌شناسی برن. 

اگه شما هم کنجکاو شدین در مورد ویژگی‌های شخصیتی خودتون و اطرافیانتون بیشتر بدونین و مسیر زندگی و کارتون رو بهبود بدین، این بات تلگرامی که براساس روش روانشناسی nlp طراحی شده رو امتحان کنید و با پاسخ دادن به چند تا سوال در مدت کوتاهی با ویژگی‌های شخصیتی‌تون آشنا بشین.



خودتون امتحانش کنید:

آدرس ربات تلگرامی شخصیت شناسی:         t.me/khodrabeshnas_bot