ممکنه شما هم تا به حال با دیدن قبض تلفن یا موبایل‌تون تعجب کرده باشین، و با هزینه جدیدی به عنوان سرویس ارزش افزوده مواجه شده باشین که هیچ اطلاعی درباره‌اش ندارین. این مشکل رو در قالب توییت برای مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فرستادم، میتونین پاسخ ایشون رو در ادامه مطلب بخونین.



سرویس‌های ارزش‌افزوده باتوجه به نیاز بعضی از مردم و با محتوای جذاب در قالب پیامک و یا تماس تلفنی و حتی تبلیغات تلویزیون، شما رو برای استفاده از برنامه‌هاشون تشویق میکنن. اکثر این سرویس‌ها در تبلیغات‌شون از کلمات هدیه و رایگان برای جذب افراد استفاده میکنن. مثلا ممکنه پیامک‌هایی براتون اومده که میگه این عدد رو بفرست و عضو فال حافظ شو یا شما برنده جایزه شدین و... که جدیدا اپلیکیشن‌ها هم وارد این فضا شدن، شما هم بدون اطلاع از هزینه، این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها رو فعال میکنین، بعد شاهد تموم شدن شارژ اعتباری یا مبلغی به عنوان سرویس ارزش افزوده روی قبض تلفن یا موبایل‌تون میشین. غیرفعال کردن این سرویس‌ها هم دردسرهای خودش رو داره.

برای حل این مشکل که این روزها یک روش درآمد برای شرکت‌ها و اپراتورها شده در توییتی که برای آقای وزیر فرستادم خواستار رسیدگی به این موضوع شدم، ایشون هم به سازمان تنظیم مقررات دستور رسیدگی و شفاف سازی این سرویس‌ها برای مشترکین رو دادن:

امیدوارم با پیگیری‌ وزیر جوان شفاف‌سازی هم قبل از فعال‌ کردن سرویس و هم در صورتحساب‌ و هزینه‌ها انجام بشه. اگر شما هم درباره این سرویس‌ها نکته خاصی مد نظرتون هست میتونید اینجا در پاسخ به وزیر بگین.


آپدیت: پیگیری های وزیر جواب داد و برای حل این مشکل میتونین از هر اپراتوری همراهی که استفاده میکنین، با فرستادن پیامک خالی به 800 یا شماره گیری کد دستوری *800# از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم کارتتون و روش غیر فعال سازی اون آگاه بشین.