زمانی که در صفحه جستجوی گوگل یا رسانه ها بر روی لینکی کلیک میکنیم، اگر مدت زمان نمایش صفحه از چند ثانیه بیشتر طول بکشه، معمولا صفحه رو میبندیم و در سایت‌های دیگه به دنبال موضوع مورد نظرمون میگردیم.  این رفتار باعث شد که گوگل سرعت سایت رو به عنوان عاملی برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر بگیره، تا در صفحه جستجو، لینک‌هایی رو نمایش بده که سرعت بارگذاری بالاتری دارن و تجربه بهتری رو برای کاربران ایجاد میکنن. این ویژگی گوگل باعث شد مدیران سایت‌ها هم برای افزایش فروش و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو، به دنبال بهبود سرعت سایتشون برن.
اما برای بهبود سرعت باید با مفهوم این ویژگی به خوبی آشنا بشیم، و بتونیم به این سوالات پاسخ بدیم، که چه عواملی میتونه روی سرعت سایت اثرگذار باشه؟ افزایش سرعت چقد در رتبه بندی گوگل موثره؟ و چه ابزارها و روش هایی میتونه به افزایش سرعت سایت‌مون کمک کنه؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوالات رو بررسی میکنیم.
 

SPEED