یکی از دغدغه های اکثر وبلاگ نویسان این است که نمی دانند برای مطلب بعدی وبلاگ شان چه موضوعی را انتخاب کنند ما در اینجا با چند روش که به پیدا کردن سوژه کمک میکند آشنا می شویم:




زمانی برای ایده یابی  کنار بگذاریم: 

این روش نه تنها برای نوشتن مطلب مفید است بلکه برای پیدا کردن سوژه نیز مناسب است در این روش یک زمان 20 تا 30 دقیقه ای را در نظر میگیریم و خود را موظف می کنیم یک مطلب جدید برای وبلاگ بنویسیم  برای سوژه یابی هم می توانیم هر هفته 30 دقیقه زمان بگذاریم و سوژه هایی پیدا کنیم و درطول هفته درباره این سوژه ها مطلب بنویسیم در این روش می توانیم از تایمر برای گرفتن زمان استفاده کنیم





جایی برای ذخیره ایده های خود درست کنیم: 

ایده ها به همان سرعتی که به ذهن ما می رسند ممکن است به همان سرعت از ذهن مان خارج شوند بهتر است یک جای مناسب برای نگه داری ایده هایمان داشته باشیم می توانیم از اپلیکیشن های موبایل و نرم افزار ورد و یا گوگل درایو استفاده کنیم که در هر جای دنیا بتوانیم به ایده هایمان دسترسی داشته باشیم.




ایده هایمان را قضاوت نکنیم: 

اگر از روش بازه زمانی و یا سیلان ذهنی ایده ای به ذهنمان رسیده ممکن است در نگاه اول ایده بدرد نخوری به نظر برسد. ولی این ایده ها میتوانند به خلاقیت ذهنی ما کمک کنند پس هیچوقت آنها را حذف نکنیم و سعی کنیم از دل آنها به موضوعات جدیدی برسیم.


سری به گوگل بزنیم:

می توانیم از گوگل که منبع اطلاعات است کمک بگیریم برای این کار کافی است  در قسمت سرچ گوگل کلماتی را که به موضوع وبلاگ مان مرتبط است را تایپ کنیم و می بینیم که سرویس پیش بینی گوگل چندین مطلب مرتبط را به ما نشان می دهد که می توانیم از آنها به عنوان موضوع جدید استفاده کنیم.




از خوانندگان وبلاگ مان کمک بگیریم: 

اگر وبلاگ مان خوانندگان ثابت دارد که مرتب مطالب ما را دنبال می کنند می توانیم برای نوشتن مطلب جدید از آنها کمک بگیریم و درباره موضوعاتی که برای آنها جالب است یا به آن نیاز دارند مطلب بنویسیم همچنین می توانیم از نظرات و انتقادات خوانندگان مطالب قبلی برای گرفتن ایده جدید و یا کامل کردن مطلب استفاده کنیم.


ویدئو ببینیم: 

می توانیم با سرزدن به سایت های اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات و یوتیوب  وسرچ کردن درباره موضوع وبلاگ مان و نگاه کردن فیلم های مرتبط با آن به ایده های جدیدی دست پیدا کنیم.





در بحث ها شرکت کنیم:

رسانه ها از جمله تلویزیون و روزنامه و مطبوعات واینترنت و...یک منبع لایزال برای ایده های جدید هستند که می توانیم با دنبال کردن آنها به ایده های جدید دست  پیدا کنیم. با حضور در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیس بوک  و توییتر و لینکداین می توانیم از حوادث و اخبار روز دنیا مطلع شویم و ایده جدید پیدا کنیم به خصوص در لینکداین با حضور در گروه های تخصصی مربوط به موضوع وبلاگ مان  می توانیم موضوعاتی جدیدی برای نوشتن پیدا کنیم.